اخبار تالار های عروسی و پذیرایی , باغ تالار های تهران اصفهان شیراز و هتل ها

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

مراسم عقد و عروسی ایران

مراسم عقد و عرو سی ایران

مراسم عقد و عرو سی ایرانی نهایتا برمی گردد به ایران باستان و آئین زرتشت که معمولا بعد از مراسم شیرینی خوران و آشنائی دو خانواده صورت می گیرد. هزینه مراسم عقد وعروسی به عهده خانواده داماد است و در عوض عروس جهاز به خانه داماد می آورد.

 

e1

لباسهای عروس و داماد از دیرباز هر دو به رنگ سفید بوده و در این مراسم گل به گردن داشته اند. این رسم آئینی زرتشتی است و هنوز در هند و پاکستان مرسوم است که رنگ سفید سمبل خلوص و پاکی و بیگناهی است در تالار پذیرایی زیبا

عقد باید به روی زمین چیده شود و عروس و داماد در پائین سفره می نشینند . عقد درخانه پدر عروس برگزار می شود . عروس زمانی وارد مجلس می شود که تمامی مهمانها آمده باشند و داماد باید در طرف راست عروس بنشیند که این نیز بازمی گردد به آئینی زرتشتی. برای سفره عقد معمولا از یک تکه ترمه قدیمی که نسل اندر نسل به خانواده عروس رسیده استفاده می شود. معمولا ترمه در وسط یک پارچه سفید قرار می گیرد که وسایل عقدبر روی آن چیده می شود.

 


ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

باغ تالار

بهترین باغ تالار های ایران را در این بخش معرفی خواهیم کرد .

سایت تالارستان با معرفی باغ تالارهای ایران برای برگزاری مراسم های عروسی به شما خدمت می کند .

http://talarestan.com/data/uploads/forums/forums-44-1427269224-UXLEJSQR5E-150x150.jpg

باغ تالار ها بهترین گزینه برای برگزاری مراسم جشن می باشد به دلیل اینکه فضای زیبای باغ می تواند خاطره زیبا را خلق کند . صحنه های زیبایی را خلق میکند و فیلم رداری در فضای باغ نیز زیبا خواهد شد .

۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

آغــــــــــاز به کار بانک جامع تالارهای پذیرایی ( تالارستان )

آغاز به کار بانک جامع تالارهای پذیرایی ( تالارستان )

با درود خدمت کاربران عزیز و گرامی

سایت تالارپذیرایی

راه اندازی رسمی پایگاه اطلاع رسانی ( وب سایت ) تالارستان با دامنه اینترنتی www.talarestan.com در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ را به اطلاع می رساند.

تالارستان در ابتدا قصد دارد تالار های پذیرایی سراسر ایران را با تمامی امکانات و ویژگی ها معرفی نماید و کاربران عزیز بتوانند با بررسی و مقایسه ، تالار پذیرایی مورد نظر خود را پیدا کرده.

انواع تالار پذیرایی که در فاز ابتدایی سایت ارائه می گردند.

تالار پذیرایی،باغ تالار،هتل،تالار عروسی

همچنین قصد داریم در بخش اخبار و مقالات مطالبی بروز ارائه گردد تا کاربران عزیز از مطالعه آن ها لذت برده و اطلاعات خود را در حوزه تالارهای پذیرایی ، مجالس و تشریفات ، مهمانی ها ، عقد و عروسی و… بالا ببرند.

 

امید است با معرفی  تالارهای پذیرایی در فضای مجازی بتوانیم قدمی کوچک در راه پیشرفت این صنف برداشته باشیم .در این راه دست همه عزیزان را به گرمی می فشاریم و نیازمند راهنمایی و مساعدت همه دوستان هستیم .

در تلاش هستیم که مطالب وب سایت کاملا به روز باشد و در کمترین زمان ممکن شما را در جریان رویدادها و اخبار موضوعات مرتبط قرار دهیم .

بدیهی است رسیدن به اهداف ذکر شده جز با یاری و مساعدت شما عزیزان میسر نمی شود .امیدواریم دوستان گرامی ما را در جهت هر چه پر بار تر کردن این سایت یاری فرمایند .

بی صبرانه منتظر ارائه نظرات ، انتقادات سازنده و ارسال مطالب و تصاویر شما عزیزیان هستیم .

۲۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

چشم انداز خوبی در حوزه گردشگری برای قزوین تعریف شده است

چشم انداز خوبی در حوزه گردشگری برای قزوین تعریف شده است

منوچهر حبیبی معاونت فنی و عمرانی استاندار در این بازدید با تأکید بر تسریع در ساخت و تکمیل پروژه های سرمایه گذاری قزوین و به ویژه تالار شهر، اظهارداشت: رویکرد
استان حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی با اولویت ساخت پروژه هایی است که توسعه صنعتی و گردشگری شهر را به همراه داردو این از مهمترین برنامه های مدیران مرتبط با این بخش است.وی گردشگری را یکی از چهار محور اصلی توسعه استان نامیدو یادآورشد: ساخت امکاناتی همچون هتل، مهمانپذیر، تالار پذیرایی، رستوران، مکانهای تفریحی، رفاهی و خرید، همگی به رونق این بخش که با چشم اندازهای
توسعه ای استان گره خورده، کمک می کند.

حبیبی مشارکت بخش خصوصی را یکی از ضروریات توسعه بخش گردشگری دانست و ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی بخش دولتی، راه دیگری جز تقویت بخش خصوصی وجود نداردو به همین خاطر با تمام توان باید سازو کارهای توجه به این بخش را تعریف کرد.

۲۰ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

وب سایت تالارستان

راه اندازی رسمی پایگاه اطلاع رسانی ( وب سایت ) تالارستان با دامنه اینترنتی www.talarestan.com در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ را به اطلاع می رساند.

تالارستان در ابتدا قصد دارد تالار های پذیرایی سراسر ایران را با تمامی امکانات و ویژگی ها معرفی نماید و کاربران عزیز بتوانند با بررسی و مقایسه ، تالار پذیرایی مورد نظر خود را پیدا کرده.

انواع تالار پذیرایی که در فاز ابتدایی سایت ارائه می گردند.

تالار پذیرایی،باغ تالار،هتل،تالار عروسی

همچنین قصد داریم در بخش اخبار و مقالات مطالبی بروز ارائه گردد تا کاربران عزیز از مطالعه آن ها لذت برده و اطلاعات خود را در حوزه تالارهای پذیرایی ، مجالس و تشریفات ، مهمانی ها ، عقد و عروسی و… بالا ببرند.

۲۰ فروردين ۹۴ ، ۰۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

از تالار پذیرایی پایتخت تا عشق آباد

از تالار پذیرایی پایتخت تا عشق آباد

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رد پای این جشنواره را می توان در تولید آثاری با محتوای انقلاب اسلامی ایران برای بزرگسالان و نوجوانان، تشویق نویسندگان شناخته شده به نگارش آثاری با مضمون  انقلاب، پرداخته شدن به زوایای ناشناخته این رویداد عظیم و شناسایی و کشف استعدادهای جوان دانست.
انتشارات سوره مهر حوزه هنری نیز همگام با برگزاری این اتفاق ادبی در کشورمان، نقش مهمی ایفا کرده و با حمایت از آثار برگزیده و انتشار آنها در قالب رمان و مجموعه داستان، توانسته چراغ جشنواره داستان انقلاب را پرفروغ نگه دارد.
از اولین دوره جشنواره داستان انقلاب در سال ۱۳۸۶ تا کنون، آثار متعددی به چاپ رسیده اند که حالا به مناسبت اختتامیه هفتمین دوره این جشنواره، مروری بر آثار برگزیده دوره های مختلف که منتشر شده یا در آستانه انتشار قرار دارند خالی از لطف نیست.

آثار منتشر شده دوره اول:
«تالار پذیرایی پایتخت» نوشته محمدعلی گودینی:
داستان کتاب تالار پذیرایی پایتخت از ۶ بهمن سال ۴۱ همزمان با طرح انقلاب سفید شروع شده و در خلال آن به جریان‌های روابط ارباب و رعیتی و انقلاب رعیتی اشاره می‌شود. این رمان وقایع انقلاب را به طور مستقیم مورد توجه قرار داده و پیش از انقلاب و در سال ۵۳ تمام می‌شود. موضوع رمان از روستای پامیل و چند روستای اطراف آن به نام‌های برف‌رود، چغاپیره و گودپهن و… شروع می‌شود و با پیاده کردن طرح تقسیم اراضی ـ‌ یکی از اصول انقلاب سفید‌ـ در این روستا و روستاهای دیگر، دگرگونی‌هایی رخ می‌دهد که تمام زندگی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
این کتاب، یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌هایی است که جریانات پیش از انقلاب را نشان می‌دهد؛‌ قلم خوب محمدعلی گودینی در نگارش این کتاب به همراه کشش‌ها و تعلیق لازم برای جذب و نگاه داشتن مخاطب تا پایان داستان از جمله مسائلی است که گودینی در «تالار پذیرایی پایتخت» آن‌ها را رعایت کرده است.
تالار پذیرایی پایتخت، شخصیت های زیادی دارد و در طول داستان، تحول شخصیتها دیده می‌شود. نویسنده درباره پایان داستانش میگوید: انتهای داستان این رمان را نبستم تا راه برای نتیجه‌گیری مخاطب باز باشد. گفتنی است این کتاب در سومین دوره جایزه جلال نیز تقدیر شد.

«شاه بی شین» نوشته محمدکاظم مزینانی:
رمان «شاه بی شین» نوشته محمدکاظم مزینانی اثری است که بر اساس زندگی محمدرضا شاه پهلوی نوشته شده است. روایت غالب در رمان «شاه بی‌شین» روایت دوم شخص است که فضای گسترده‌ای از رمان را از آن خود کرده و به بازگویی زندگی شاهنشاه ایران می‌پردازد؛ از روزی که پدر با چکمه‌های خود پا به خانه می‌گذارد و خبر شاه شدن خود را می‌دهد تا روزی که این شاه از سر آوارگی از کشوری به کشور دیگر پناهنده می‌شود… در کنار این روایت اصلی، روایت دیگری وجود دارد که به توصیف خانواده‌ای تهیدست در یکی از روستاهای دامغان می‌پردازد؛ خانواده‌ای کوچک در یک محیط روستایی و به دور از هیاهوی پایتخت و فضای شهری. این روایت که در تضاد با روایت اول قرار دارد تلاش می‌کند فاصله میان دربار پادشاه و مردم جامعه، افزایش نارضایتی و اعتراض و در ادامه انقلاب مردم ایران را به نمایش بگذارد. این رمان در ۲۰ فصل نوشته شده‏ و محوریت ماجراهای آن مربوط به زندگی شاه مخلوع (محمدرضا شاه پهلوی) است که از زمان تولد تا مرگ او را روایت می‌کند. روایت رمان به شکل خطی نیست و بارها در طول روایت، شکست زمان در حوادث داستان اتفاق می‌افتد.

«اشک آخر» نوشته سیدهاشم حسینی:
رمان «اشک آخر» بر مبنای حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و انقلاب اسلامی روایت شده و نویسنده همانقدر که به موضوع انقلاب در آن توجه کرده، به موضوع جنگ هم پرداخته است. روایت این داستان ۱۸۴ صفحه ای، با موضوع جنگ تحمیلی از سال۶۳ شروع می‏شود و در پایان هم باز به موضوع جنگ مرتبط می‌شود. بخش عمده کتاب سیر زندگی جوانی را روایت می‌کند که از جبهه آمده و مجروح و بستری است.
«اشک آخر» دربرگیرنده ۹ فصل است. نویسنده هر فصل را به ترتیب اشک اول، اشک دوم، اشک سوم و … نام‌گذاری کرده و درنهایت در فصل نهم با نام‌گذاری اشک آخر، رمان خود را به پایان رسانده است. سیدهاشم حسینی در رمان «اشک آخر» با روایتی خونسردانه و البته تاثیرگذار، داستان خود را بیان کرده است.

آثار منتشر شده دوره دوم:
«فصل کبوتر» نوشته حسین فتاحی:
رمان «فصل کبوتر» رمانی اجتماعی در مورد فضای پیش از انقلاب است که شخصیت های اصلی آن مبارزان قبل از انقلاب در سالهای ۵۵ -۵۶ بوده و درباره انواع روشهای مبارزه آنها علیه رژیم شاه است. فصل کبوتر، داستان مردمی است یعنی وقایعی که در آن اتفاق می افتد دغدغه های مردم و اعمال و افعال توده مردم است نه سازمان ها و جریانات سیاسی بنابراین نقش و تاثیر بسزای مردم را در وقوع انقلاب اسلامی نشان می دهد.
موضوع این رمان درباره جوانی است که زندگی عادی داشته و بعد در پی آشنایی با دانشجویی وارد مبارزه می شود. حوادثی برای این جوان رقم می خورد تا شکل نهایی اثر کامل شود. وقایعی که در این رمان اتفاق می افتد درواقع همان مبارزاتی بوده که توسط جوان ها و مبارزان در پیش از انقلاب علیه حکومت پهلوی صورت می گرفت مثل مبارزات فرهنگی، پخش اعلامیه و مبارزه مسلحانه.
این کتاب در سال ۱۳۸۹ در ۱۷۶ صفحه و با قیمت ۲۹۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر در تهران چاپ و منتشر شده است.

«گل سنگ» نوشته سیدهاشم حسینی:
«گل سنگ» اثری با محوریت انقلاب اسلامی است که وقایع اصلی آن به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. داستان از زمستان سال ۵۶ شروع شده و تقریباً در اواخر خرداد سال ۵۷ به پایان می‌رسد و این دوران، دوره اوج گرفتن حرکت‌های مردمی است. ماجرای رمان در بازار تهران می‌گذرد که نقش مهمی در انقلاب داشته و مولف هوشمندانه به آن نقب زده و با تمهیدات داستانی گوناگون، گزارش جالبی درباره زندگی و نقش افراد فرودست در روند پیروزی انقلاب اسلامی به دست داده است. نبی، شخصیت اصلی داستان یک جوان ساده‌دل شهرستانی است که در بازار تهران به عنوان باربر مشغول کار است. او پالانی به دوش انداخته و بار جا به جا می‌کند اما در واقع درون پالان محفظه‌­ای تعبیه کرده و اعلامیه‌های انقلابی امام(ره) را در بازار پخش می‌کند. او با یک گروه مخفی انقلابی همکاری دارد. سرانجام ساواک به طریقی از راز این باربر انقلابی با خبر می‌شود و برای شناسایی او یکی از عوامل مجرّب ساواکی با نام جعلی برات وارد بازار می‌شود که از همین جا کشمکش حقیقی داستان آغاز می‌شود.
«گل سنگ» در کلیّت خود، روایتی چشمگیر درباره انقلاب است که هم از لحاظ زبانی سالم بوده و هم از نظر ساخت و پرداخت داستانی از تکنیک‌های گیرایی برخوردار است. این رمان، علاوه بر برگزیده شدن در دومین جشنواره داستان انقلاب، در جشنواره شهید حبیب غنی پور در بخش رمان بزرگسال با موضوع آزاد جزو آثار برگزیده شناخته شده است.

«تفنگ پدر بر بامهای تهران» نوشته حسن بهرامی:
«تفنگ پدر بر بام های تهران» درباره چند جوان دانشجو است که به شکل دیگری در حال مبارزه با رژیم شاه هستند. یکی از این جوان ها که اهل روستایی از استان کهکیلویه و بویر احمد است پس از مدتی از این شیوه مبارزه خسته می شود و عازم محل سکونت خودشان می شود و تفنگی که پدرش برای شکار حیوانات استفاده می کرده را برداشته و با خود به تهران می آورد. او روی پشت بام خانه ها می رود و به ماموران شلیک می کند. این شخص به اسم حکیم بهرامی که قهرمان اصلی داستان است، بعد از پیروزی انقلاب راهی جبهه شده، در آنجا جانباز می شود و درواقع با روایت اول شخص در دوران بعد از جنگ خاطراتش را روایت می کند.
می توان گفت حسن بهرامی در«تفنگ پدر بر بام‌های تهران» به وضوح تلاش می‌کند به زبانی مشخص و منحصر‌به‌خود دست پیدا کند و این مسئله را می‌شود در به‌کاربردنِ واژه‌هایی خاص مانند «رپ‌رپ» و تکرارِ چندین و چندباره‌ آن در میان روایت داستان، دید. تمام داستانِ «تفنگ پدر بر بام‌های تهران» از قول راوی اول‌شخص روایت می‌شود که همان «حکیم بهرامی» است و در واقع نویسنده توانسته سیر روایی یکدستی را برای اثر خود خلق کند. همچنین استفاده‌ از روش تکرار افعال یا جمله‌هایی مشخص، مانند کاربرد اینچنینی این افعال که برگردیم و برگردیم و برگردیم، بر جذابیت و خوانش لذت‌بخش‌ترِ اثر تاثیر می‌گذارند و مخاطب را در همراهی تا انتهای داستان، مجاب می‌کنند.

مجموعه داستان «چقدر حرف نمی زند»:
«چقدر حرف نمی زند» که عنوان یکی از داستان های کتاب است، شامل ۲۰ داستان برگزیده از نویسندگان مختلف است که در رابطه با انقلاب اسلامی نوشته اند. «ساواکی» نوشته فریبا انیسی، «خشت های سیاه حیاط سید» نوشته وحید آقا کرمی، «فرشته» نوشته منیرالسادات موسوی، «فصل خوب خرمالو» از معصومه عیوضی، «رویا» و «رند عالم سوز» از فرخنده حق شنو، «رد هواپیمای امام» نوشته حسن بهرامی، «گاردی ها» نوشته مرضیه شوشتری، «کلاه پهلوی» نوشته کامران جباری و «سرخ چون سنگفرش خیابان ۱۵ خرداد» نوشته علی الله سلیمی تعدادی از داستانهای این کتاب است.
همچنین داستان «چقدر حرف نمی زند» از هاجر هدایت، «مرد بالای پله ها» نوشته مریم محمدی، «تندیس امام» از رقیه شاهیوند،«بانوی زیر آب» و «سرباز سفید» از مجید پورولی کلشتری، «آش پشت پا» از کبری زارع پاکدل، «نوشته روی دیوار» از سید ناصر هاشمی، «عاشقانه های سپید» نوشته بهاره اله بخشی، «لباس قرمز» نوشته وحید رمضان پور و «شرکت در یک قتل دسته جمعی» نوشته تیمور آقا محمدی داستان های دیگر این کتاب هستند.
مجموعه داستان «چقدر حرف نمی زند» در ۲۰۷ صفحه، توسط سوره مهر منتشر شده است.

آثار منتشر شده دوره سوم:
«میوه های رسیده» نوشته سیدمهرداد موسویان:
داستان این کتاب درباره مردی است که به طور کاملا اتفاقی درگیر مبارزات علیه رژیم پهلوی شده و بعدها با توجه به سوابق این مبارزات به ریاست اداره ای منسوب می شود و در برابر حق گویی و حق جویی یکی از کارمندان به یاد اتفاق‌های دوران انقلاب افتاده و خاطرات خویش را مرور می کند. در این رمان، نویسنده به موضوع مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی و اصل حفاظت از اصول اصلی انقلاب اسلامی اشاره دارد.
این کتاب که در ۳۵ فصل و ۲۴۰ صفحه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، به فعالیت‌ کمونیست‌ها و اسلامگرایان در وقایع انقلاب اشاره دارد.

«مبصر کلاس هشتم» نوشته سیدحسن حسینی ارسنجانی:
نوشتن از حال و هوای زندگی مردم روستایی در زمان انقلاب، موضوعی است که نویسنده رمان «مبصر کلاس هشتم» را وادار به نوشتن اولین رمان خود کرده است.
این رمان در ۲۳ فصل، داستان پسر کله شقی به نام «منوچهر» را تعریف می کند که هیچ دغدغه ای جز مبصرشدن ندارد و برای رسیدن به آرزوی خود به هزار دوز و کلک متوسل می شود و درنهایت «قاب مدیر را می دزدد». مبصرشدنِ منوچ همانا و آقا بالا سرشدنش در کلاس هشتم همانا. کم کم آوازه ی منوچ در روستا هم می پیچد و همه می فهمند که او در ازای ننوشتن اسم هم کلاسی هایش، از آنها باج می گیرد.
این کتاب که در ۱۴۱ صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، از ویژگی‌های ممتازی مانند توصیف دقیق نویسنده از فضاهای داستانی مدنظر نویسنده برخوردار است که بیشتر متعلق به یک محیط روستایی در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است. لحن راوی هم به زیبایی‌های اثر افزوده و در مجموع، داستان خواندنی از یک موقعیت خاص خلق و روایت شده است.

«عقربه ها خوابشان می آید» نوشته معصومه عیوضی:
رمان «عقربه ها خوابشان می آید» در ۹ فصل، شرح سفری است که از زبان پسری نوجوان روایت می شود. رمان از همان ابتدا با کشش آغاز می شود و توصیف و فضاسازی در این رمان، خوب و ملموس است.
این کتاب روایت تاریخی است اما نه تاریخی رسمی؛ تاریخی شخصی و ذهنی که نوجوانی درگیر آن است و دوست عزیزی را از دست داده است. نثر روایت ساده، روان و پرکشش است و المان کافی برای جذب خواننده تا خوانش کل داستان دارد. هر چند که حل معمای اسماعیل در پایان به خواننده واگذار شده است. در این رمان از اسطوره سفر الهام گرفته شده و راوی پس از برگشتن از این سفر به نوعی بلوغ فکری نسبت به مرگ دوستش می رسد و دیگر از این که بدون اسماعیل برگشته است، دلخور نیست.

«قسمت دوم» نوشته سیدهاشم حسینی:
این رمان در مورد دو دانشجو است که ایام عید در تظاهرات‌ دستگیر و مجبور می‌شوند عید را پشت میله‌های زندان سپری کنند. ماموری که از آنها بازجویی می‌کند یک ساواکی بوده که طی ملاقات‌هایی که مادر یکی از دانشجویان با فرزندش داشته،عاشق او می‌شود. مادر این پسر در سالیان گذشته همسر خود را از دست داده و این ساواکی نیز که چندی قبل از همسر خود جدا شده، دختری دارد که پسر دانشجو پس از آزادی از زندان عاشق این دختر می‌شود. رمان اینطور ادامه پیدا میکند که در پایان مرد ساواکی دست از همکاری خود با رژیم میکشد و در نهایت رمان به ازدواج این دو نفر ختم می‌شود.
سیدهاشم حسینی درباره هدفش از نگارش این رمان میگوید: دو رمان قبلی من درباره انقلاب دارای فضای تلخی بود بنابراین تصمیم گرفتم که رمان جدیدم در فضای طنز باشد. ضمن این که از آن جایی که دو شخصیت اصلی یک بار ازدواج کرده و دوباره ازدواج میکنند٬ عنوان «قسمت دوم» را برای این رمان انتخاب کردم.

«ناهید» نوشته شهریار زمانی:
رمان ناهید به قلم شهریار زمانی اثر تقدیری در سومین دوره جشنواره داستان انقلاب متشکل از ۱۰ فصل است که از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شده است. زمانی در «ناهید» روایت داستانگونه یک زن از روزهای انقلاب را به نگارش درآورده است، به گونه ای که مباحث انقلابی را در زیرساخت رمان جا داده و ظاهر رمان را به بررسی جنبه‌ای از زندگی شخصی ناهید اختصاص داده است.
این رمان ۲۱۶ صفحه ای، روایت داستان گونه دختری است که پس از سال‌ها زندگی در آمریکا،‌ در روزهای نزدیک به انقلاب و تظاهرات و شلوغی‌های آن با انگیزه یافتن قاتل پدرش، مادرش را ترک کرده و وارد ایران می‌شود. ناهید دنیای بسیار ساده‌ای دارد. اگرچه پدرش به قتل رسیده و درگیر خاطرات جریان کشته شدن اوست ولی به جهان ساده‌تر از آنچه بایسته است، می نگرد. نویسنده کوشیده است تا در مسیرکشف راز این قتل، از سبک زندگی افراد مختلف در جامعه آن زمان صحبت کند؛ شخصیت‌هایی که در تقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و به عبارتی بیانگر ناهمگونی اجتماع هستند.
شهریار زمانی درباره این اثرش میگوید: سعی کرده‌ام مباحث انقلابی را در رمان «ناهید» به نوعی داشته باشم و ظاهر رمان را نیز به بررسی جنبه‌ای از زندگی شخصی خود «ناهید»‌اختصاص دهم. آگاهانه ناهید را قهرمان رمانم کردم تا از این طریق به حضور زنان در زمان انقلاب و پیش از آن اشاره کنم چراکه از همان سال های آغازین انقلاب زنان حضور بسیار پررنگی در اجتماع پیدا کردند.

«آن مرد با باران می آید» نوشته وجیهه علی اکبر سامانی:
این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و داستان آن درباره حوادث و اتفاقات چهار ماه پایانی انقلاب در سال ۵۷ است؛ به طوری که روایت داستان از مهر سال ۵۷ آغاز شده و تا ۲۶ دی‌ماه که فرار شاه بوده به پایان می‌رسد.
شخصیت اصلی داستان نوجوانی به نام بهزاد است. بهزاد که بسیار کم سن و سال بوده و اطلاعات چندانی نسبت به انقلاب نداشته، در رویدادهای انقلاب به انقلابی‌ها می‌پیوندد. یکی از عوامل جذابیت این داستان بیان حوادث به صورت عاطفی و دراماتیک است که سبب جذابیت بیشتر داستان شده است.

«مرغ هوا» نوشته عزت الله الوندی:
این داستان که به شیوه دانای کل محدود روایت می‌شود، در خود داستانی از هزاران داستان نانوشته از حوادث انقلاب را روایت می‌کند. طرح اصلی این رمان که با موضوع انقلاب نوشته شده داستان چند نوجوان است که با همکاری یکدیگر دست به اعتراض علیه رژیم شاهنشاهی می‌زنند.
فضای داستانی این رمان به دهه ۵۰ شمسی مربوط می‌شود و در واقع این رمان نوجوان جلد سوم یک سه‌گانه است. شخصیت‌های این داستان دو پسرعمو با نام‌های«ناصر» و «منصور» هستند که پدرهای آنها با یکدیگر اختلاف دارند و به تبع آن نیز میان این دو نوجوان اختلاف‌هایی وجود دارد. اختلافات این دو نوجوان در جهت رقابت با یکدیگر پیش می‌رود اما در ادامه داستان حوادثی رخ می‌دهد که این دو پسرعمو را به یکدیگر نزدیک می‌کند و رقابت میان آنها به رفاقت تبدیل می‌شود.

«محله حاجی» نوشته بهناز ضرابی زاده:
محله حاجی» داستانی بومی دارد و حوادثش در شهر همدان می‌گذرد. این رمان درباره اتفاقات مربوط به قبل از انقلاب و نوجوانی است که با همراه با دوستش درگیر حوادث انقلاب می‌شود. این کتاب برای گروه سنی نوجوان در قالب داستان بلند نوشته شده و داستان دو نوجوان در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب را بیان می‌کند؛ سال‌هایی که همه مردم درگیر تلاش‌های شبانه‌روزی و مقاومت برای پیروزی انقلاب بودند. در این بحبوحه داستان زندگی دو نوجوان که درگیر انقلاب و اعتراضات در شهر همدان هستند شکل می گیرد. در این اثر وقایع مهمی مانند فوت حاج ملا علی همدانی و دیگر حوادث مهم و سازنده در خلال داستان روایت شده است.

آثار منتشر شده دوره چهارم:
«خنده زار» نوشته محمد محمودی نورآبادی:
محمد محمودی نورآبادی در رمان «خنده زار» به روایت مسائل روستایی با نام زارستان در اوایل انقلاب می‌پردازد تا نشان دهد که مناطق روستایی همزمان با وقوع انقلاب چه وضعی داشته‌اند. طرح داستان «خنده زار» بر اساس داستانی با فضای داستانی درباره روستای زارستان در نورآباد ممسنی استان فارس در محدوده زمانی سال ۵۶ و ۵۷ است. برخلاف فضای شهری بیشتر داستانهایی که در حوزه ادبیات انقلاب به رشته تحریر درآمده، «خنده زار» روایت داستانی است که در روستایی به نام زارستان اتفاق می‌افتد.
نویسنده این اثر میگوید: خواستم تبعات وقوع انقلاب اسلامی را در یک محیط روستایی و بوم و ایل را به منزله نمونه‌ای از یک روستا از روستاهای انقلاب اسلامی نشان دهم. ظلم رییس پاسگاه، کدخدا و … نمادی از ظلم شاه و حکومت به مردم روستا است. راوی عیسی نام دارد که کودکی ۸ ساله است. در این رمان شخصیتی به نام رستم به عنوان نماد ملی و رضا نماینده مذهب نیز وجود دارند.

«آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی:
دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از «شاه‌بی‌شین» به نام «آه‌باشین» با موضوع انقلاب است.«آه با ‌شین» روایت فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه ۲۰ شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال ۹۰ ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است، این اثر در واقع قسمت دوم یک تریلوژی درباره اوضاع قبل از انقلاب است.
در پشت جلد کتاب «آه باشین» آمده است: نطفه شازده در همین عمارت کاشته شده بود، ‌در همین اتاق پنج دری، پای طاقچه‌های گچ‌بری شده و آینه‌کاری، مثل نطفه یک دختر و هفده پسر دیگر، از زن‌های صیغه‌ای و عقدی، آسمان اعیانی عمارت، زن‌هایی با پیراهن حریر عروسی یقه دالور دلبرانه، روی قالیچه‌ای ترکمنی که دو تا غزال از دویست سال پیش میان رج‌های ابریشمی آن گیر افتاده بودند و هر چه می‌دویدند به جایی نمی‌رسیدند.

مجموعه داستان «لطفا پیغام خود را بگذارید»:
این کتاب، مجموعه داستان های برگزیده دوره های پیشین جشنواره داستان انقلاب در بخش های نوجوان و بزرگسال است که به همت خسرو باباخانی و رقیه السادات صفوی تدوین و گردآوری شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.

آثار منتخب دوره های گذشته که در آستانه چاپ قرار دارند:
مجموعه داستان کوتاه نوجوان «گربه لنگ دراز» مجموعه آثار برگزیدگان سومین جشنواره داستان انقلاب، «زنی با کفشهای مردانه» نوشته محمدعلی گودینی برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب، مجموعه داستان کوتاه نوجوان «از ما بهترون» مجموعه آثار برگزیدگان دوره پنجم جشنواره داستان انقلاب، «گربه پایتخت» نوشته سیدهاشم حسینی، «خلسه با طعم باروت» مجموعه داستان کوتاه بزرگسال برگزیده پنجمین جشنواره داستان انقلاب و همچنین رمان «از عشق آباد تا عشق آباد ۱ و ۲» نویسنده منصور انور رتبه دوم سومین دوره جشنواره داستان انقلاب.

۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

آغاز به کار بانک جامع تالارهای پذیرایی

آغاز به کار بانک جامع تالارهای پذیرایی ( تالارستان )

آغاز به کار بانک جامع تالار های پذیرایی ( تالارستان )


۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری

انتخاب مکان مراسم عروسی (تالار پذیرایی) مناسب

انتخاب مکان برگزاری مراسم عروسی (تالار پذیرایی) مناسب

این ۱۰ نکته را دنبال کرده تا بتوانید بهترین انتخاب محل برگزاری عروسی با بودجه تعیین شده خود را انجام دهید.
۱) چک کردن تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن آن :
قبل از اینکه مکان عروسی را بازدید کنید ، بررسی کنید که تاریخ مورد نظرتان خالی است یا خیر . اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید .

۲ ) ظرفیت تالار عروسی و تعداد میهمانان
بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک !!!
تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.

۳)درست کردن کروکی
اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید.

۴) سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظرتان
یکی از مهمترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمود ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد. بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب می باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد، مالیات بر ارزش افزوده و … نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش بینی مخارج عروسیتان می گردد. پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمائید.
بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . سایت بانک تالار این امکان را به شما می دهد که به راحتی تالارهای پذیرایی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کرده و از بین آنها مناسب ترین تالارعروسی را انتخاب نمائید.

نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود ، نحوه پرداخت هزینه می باشد .

۵) سوال در مورد آتش بازی
اگر دوست دارید میهمان هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه های رنگی و مشعل و .. ایده ی خوبی می باشد.

۶ ) سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی
در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل ، پول ، کاغذ رنگی و نقل می ریزند . بعضی از سالن های پذیرایی این اجازه را به شما نمی دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.

۷ ) چک کردن موسیقی
از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و افکت های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید .
چون افکت های نورپردازی جلوه ویژه ای به فیلم عروسیتان می دهد.

۸ ) تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی :
یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم تان بپردازید.

۹) انتخاب تالار پذیرایی دومی
بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم تصمیمی عجولانه بگیریم .

۱۰)تست غذای تالار عروسی
یکی ار مهمترین نکات عروسی غذای شب آن می باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید
۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سالاری